Malaga, Fam. Rozestraten en meer - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Julia Gerritsen - WaarBenJij.nu Malaga, Fam. Rozestraten en meer - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Julia Gerritsen - WaarBenJij.nu

Malaga, Fam. Rozestraten en meer

Blijf op de hoogte en volg Julia

26 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost. Heb het ook aardig druk gehad de afgelopen tijd. Laat ik maar beginnen bij 13 februari.

13 februari ging ik 's ochtends al vroeg op stap met mijn gele koffer, met de metro naar het treinstation Atocha. Bij het treinstation moest mijn koffer en rugzak door de douane, ik ging toen wel even snel nadenken wat ik er allemaal in had gedaan, maar het was gelukkig goed. Toen moest ik nog even wachten voordat we de trein in konden stappen. Het was een hogesnelheidstrein waarbij ik ook een vaste zitplaats had. De treinreis verliep soepel en snel, de trein reed maximaal 290 km per uur. Onderweg heb ik heel veel mooie natuur gezien, ook heb ik een paar kleine bosbranden gezien.

Aangekomen in Malaga nam ik een taxi en was ik binnen vijf minuten bij de vertrouwde Hostel. De andere meiden waren er al en zaten lekker in de zon, we hebben wat geluncht en ging dan naar het trainingsveld. Wat had ik weer een zin om te hockeyen, helemaal toen we het veld zagen liggen. We hadden mooie nieuwe trainingskleren gekregen van Dobla,die we veel aan hebben gehad. Na de training hebben we nog in de zon gezeten en gingen we terug naar hostel om te eten en voor het avondprogramma. Donderdag hadden we één training en een wedstrijd tegen Hurley, vrijdag hadden we twee trainingen en zaterdagochtend een wedstrijd tegen Malaga en in de middag waren we vrij. In Malaga was het heel mooi weer, rond de 20 graden. We hebben dus veel van de zon genoten. Zaterdagavond zijn we met ze alle uiteten geweest en hebben we nog wat gedronken in onze stamkroeg. Zondagochtend gingen de meiden weer naar het vliegveld en ik vlak daarna naar het treinstation.

Ik heb hier hele leuke dagen gehad, veel getraind, van de zon genoten en gelachen. Van Lieke en Emma heb ik een lekkere pot Pindakaas gekregen en van Daphne appelstroop, heerlijk! Geniet er nog steeds elke dag van, dankje meiden!

Zondagmiddag was ik weer terug in het appartement, even snel alles wassen, bij slapen en eten. 's Avonds om kwart over 11 landen Fam. Rozestraten hier in Madrid. Tom, Remco, Kim, Tjerk, José en Bert Jan. Ik heb een taxi genomen en heb ze bij hun hotel weer gezien. We hebben daar nog wat gedronken en ben toen samen met Tom naar mijn appartement gegaan.

Maandag tot en met woensdag ben ik 's ochtends even naar school geweest en sloot daarna aan bij de groep.Ik vertel even kort per dag wat we hebben gedaan:
- Maandag: rond gelopen in Madrid, stadion Atletico Madrid, Plaza Mayor en gegeten bij Ginger.
- Dinsdag: Museum del Prado, mijn appartement laten zien, gegeten bij Estaban. Dit was een hele beleving, het is een heel klein restaurantje met een oude eigenaar, Estaban. We hebben hier heerlijk de hele avond gezeten en verschillende dingen gegeten en gedronken. Echt typische Spaanse tapas.
- Woensdag: Had ik tot laat school en nog wat huiswerk. Ben toen met Tom nog een rondje door de wijk Chueca gelopen en we hebben 's avonds gegeten bij Lamucca, daarna hebben Tom en ik de andere nog even ingemaakt met een potje Keezen.
Donderdag: Vandaag ben ik niet naar school geweest, we zijn het Paleis in geweest, dit was erg mooi, groot en koud haha! Daarna zijn we naar het stadion van Real Madrid geweest, dit was erg groot en leuk om te zien. We hebben ons hier binnen goed vermaakt. 's Avonds zijn we gaan eten in een restaurant waar we ook een Flamenco show hebben gezien. Dit was erg bijzonder, de sfeer die daar hing was erg leuk. Die avond sliepen Tom en ik ook in het Hotel.
- Vrijdag: We hebben eerst genoten van het heerlijke ontbijt, daarna hebben we uitgecheckt en zijn we naar het Retiro park geweest. De zon scheen dus daar hebben we van geprofiteerd op een terrasje in het Park. Hierna zijn we naar Plaza Mayor gelopen en hebben hier geluncht. En toen was het tijd om weer afscheid te nemen.. :(. Gelukkig niet voor lang want 8 maart land ik op Schiphol voor een weekendje Nederland en Hockey.

Zaterdag en zondag heb ik vooral rustig aan gedaan, veel huiswerk gemaakt en geleerd voor Spaans. Zaterdagavond kwamen Sien en Valerie eten bij ons. Ik heb kennisgemaakt met het spel Jungle Speed, I Love IT!
Daarna hebben we nog wat gedronken bij The Toast, een klein tentje in onze straat waar live muziek was. Zondagavond zijn we wezen eten bij 100 montaditas. Ook weer samen met Sien en Valerie.

Maandag heb ik het laatste beetje huiswerk dat ik nog moest inhalen gemaakt en geleerd voor Spaans, heb binnenkort een toets.

Vandaag hadden we heel kort les, ben daarna naar huis gegaan. Heb al een paar dagen erg last van buikkramp dus heb lekker The Lion King 2 gekeken in bed. Vanavond gaan we uiteten met een gedeelte van de klas.

Wist je dat:
- Ze 's avonds afvalbakken buiten zetten waar je jouw afval ik kan doen?
- Dat ze deze 's nachts legen?
- Ik heel fanatiek naar de sportschool ga hier?
- Ik bijna op de helft zit?
- Dat ik 8 maart even thuis kom voor een weekend om te kunnen hockeyen tegen Myra met dames 2?
- Dat ik 11 april helemaal terug kom?
- Dat je als ouder niet mag kiezen waar je kin op school gaat?
- Mijn Spaans steeds wat beter gaat?
- Ik mijn eerste post heb ontvangen van mijn ouders? ( de hockey.nl en foto's)
- Dat ik mijn vriendinnen mis?
- Dat het de laatste twee weken echt koud is in Madrid?
- Dat ik mijn kamer heb verbouwd? Mijn bed staat nu onder het raam.
- Dat we in ons appartement een schoonmaakster hebben 1x in de week?
- Spaanse mensen erg aardig zijn?
- Ik heb gegeten in een restaurant waar Roger Federer, de premier van Spanje en de president van Spanje ook hebben gegeten?
- Ik het heel leuk vond dat Fam. Rozestraten hier was en ze heel erg wil bedanken?
- De Spaanse studenten op onze school heel slecht Engels kunnen?
- Dat we bijna elke ochtend dezelfde buschauffeur hebben?
- Ik Skype heb? juliaelingerritsen

Zo, volgens mij heb ik nu alles wel verteld. Adios!

xx

  • 09 April 2013 - 09:39

    Berny Alders:

    hey julia,

    ik zat een beetje te googlen en kwam toen jouw reisverslag tegen
    wat leuk.
    dus ik dacht: ik ga je even een berichtje sturen.
    fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar.
    we worden natuurlijk regelmatig op de hoogte gehouden door bert jan en jose.
    ik hoop dat je buikklachten snel over zullen zijn.
    vanavond ga ik naar de presentatie van young design.
    ben benieuwd wat tom allemaal te vertellen heeft.
    nou, nog en paar dagen, dan zit het er alweer op voor jou.
    kan je weer lekker hockeyen!
    geniet nog maar even , daar in madrid.

    goede reis terug,
    we zien elkaar vast wel weer gauw.

    kus,
    berny

  • 09 April 2013 - 13:32

    Julia:

    Hee Berny,

    Wat leuk, ja gaat hier heel goed, nog twee nachtjes en ik vlieg alweer terug. Tijd vliegt voorbij.
    Oh wat goed dat jullie daar naar toe gaan, ik heb al wat dingen gehoord van hem en het klonk erg intressant.
    Het gaat gelukkig steeds beter met mijn buik dus dat is fijn.

    Ik zie jullie as zaterdag denk ik wel bij Jose haar verjaardag!

    Tot dan!

    Liefs Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Madrid

Ik studeer aan de Universidad de Autonome de Madrid, La Salle.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

Weekendje Nederland

26 Februari 2013

Malaga, Fam. Rozestraten en meer

12 Februari 2013

Carnaval

03 Februari 2013

La Salle

25 Januari 2013

Eerste dagen
Julia

Ik zit nu in mijn derde jaar van mijn Pabo opleiding op INHolland Haarlem.

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 3854

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 30 April 2013

Madrid

Landen bezocht: