Carnaval - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Julia Gerritsen - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Julia Gerritsen - WaarBenJij.nu

Carnaval

Blijf op de hoogte en volg Julia

12 Februari 2013 | Spanje, Madrid

De dagen vliegen voorbij, ik zit hier nu al bijna drie weken. Afgelopen week had ik elke dag les van 10 tot 12. We hadden deze week ook ICT, tijdens de lessen die we tot nu toe hebben gehad hebben we het over SMARTboarden gehad.

Naast school heb ik nog veel meer dingen gedaan. Maandagavond zijn we met een groepje uit de klas wat gaan drinken in het centrum, dit was erg gezellig. Het was afgelopen week op het weekend na heerlijk weer. Op ons balkon hebben we zon tot half 2 dus uit school direct naar huis en dan konden we nog lekker een uurtje genieten van de zon. Woensdagavond hadden we een surprise party voor Nienke en gingen we daarna naar het Europeanvibe feest.

Dit weekend was het carnaval, samen met Kelly en Mandy heb ik een outfit gescoord. Ik ging als El Snoro de Mexicano en zij als pinguïns. Ze bleven dit weekend ook bij mij slapen, al mijn roommates waren namelijk weg. Zaterdag overdag hebben we fietsen gehuurd en zijn we door de stad gaan fietsen. Dit is hier alleen heel slecht geregeld. Je moet met de auto’s mee op de grote wegen, maar dat zijn soms wel 3 banen, we hebben één keer een fietspad gevonden maar verder was het gewoon op goed geluk. We hebben ook in het park gefietst. In het park was het heel druk met familie’s er waren verschillende kindervoorstellingen, werd muziek gemaakt, waren marktkraampjes en hadden kinderen skeelerles, het was dus erg gezellig. We hebben zaterdag ook voor het eerst wat knappen mannen gezien, het was een groep die ook aan het fietsen was in het park, wat blijkt ze waren ook Nederlands. Kan ook niet anders er fietsen hier verder bijna geen mensen. Dus Papa en Tom, no worries! Ik pap niet met een Spanjaard aan, ik vind namelijk de Hollandse jongens veel leuker. (Ook al zijn ze iets getint ;) he Tom).


Zaterdagavond stonden wij om 6 uur op het plein waar carneval zou starten, hier deed de Burgemeester (tenminste dat denken wij) een klein praatje daarna was de optocht. Er waren maar heel weinig mensen verkleed, voornamelijk kinderen en mensen die meededen met de optocht. Het duurden alleen erg lang voordat de optocht begon en het was nogal fris. We zijn toen met de groep een restaurant in gegaan. De rest van de avond hebben we in verschillende barretjes wat gedronken. Zondagochtend hebben we lekker rustig aangedaan.

Het is me gelukt, na al het zoeken heb ik eindelijk een sportschool kunnen vinden. Ik kan nu naast het rennen buiten in het park ook binnen ergens terecht. Het was nogal een gedoe om er een te vinden waarbij je niet meteen een half jaar moet, een Spaans bankacount moet hebben of een creditcard nodig hebt. Ik zit nu Avanti Sport school, ben er nu twee keer geweest en vanaf volgende week gaat er ook iemand uit mijn klas mee.

De eerste twee weken had ik echt het idee dat ik op vakantie was maar nadat mijn moeder, tante en nichtje waren geweest en weer weg gingen kreeg ik meer het gevoel dat ik hier gewoon een tijdje leef. Ik kom ook steeds beter in goed eetpatroon, ik heb daar namelijk de afgelopen weken best veel moeite mee gehad. Morgenochtend (woensdag) vertrek ik met de trein naar Malaga, daar hebben we met dames 1 tot en met zondagochtend een trainingsstage. Ik heb hier heel veel zin in, ik mis het keepen namelijk. Heb echt zin om weer even lekker op het veld te trainen. En het weer schijnt in Malaga nog veel beter te zijn dan hier in Madrid. Met de trein duurt het maar 2 uur en 40 minuten ik ben erg benieuwd of ik wat van het Spaanse landschap kan zien. Zondagmiddag kom ik weer terug in Madrid en dan komt zondagavond Tom met zijn familie mij hier opzoeken voor vijf dagen =D SUPER LEUK!!!! Dus echt een zwaar leven heb ik de aankomende twee weken niet.

In de foto's staan ook wat foto's van mijn kamertje!


  • 12 Februari 2013 - 22:54

    Aniek:

    Juul!

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :)
    We missen je wel hoor in het goal bij ons!
    Veel plezier in Malaga met Dames 1 en ook alvast met Tom!
    Liefs XX Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Madrid

Ik studeer aan de Universidad de Autonome de Madrid, La Salle.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

Weekendje Nederland

26 Februari 2013

Malaga, Fam. Rozestraten en meer

12 Februari 2013

Carnaval

03 Februari 2013

La Salle

25 Januari 2013

Eerste dagen
Julia

Ik zit nu in mijn derde jaar van mijn Pabo opleiding op INHolland Haarlem.

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 3851

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 30 April 2013

Madrid

Landen bezocht: